Szkoła Podstawowa nr 7 im. J. Korczaka w Giżycku otrzymała dofinansowanie w ramach „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021 – 2025” w łącznej kwocie 15 000 zł. Zgodnie z wytycznymi programu środki finansowe zostaną przeznaczone przede wszystkim na zakup nowości książkowych oraz elementów wyposażenia do biblioteki szkolnej, a także promocję czytelnictwa.
Witam w imieniu własnym jak i moich uczniów. Od pewnego czasu obowiązuje nauczanie zdalne, nie ominęło i nas :). W pierwszej kolejności chciałbym podziękować RODZICOM za wspaniałą współpracę, wyrozumiałość, cierpliwość, zaangażowanie, bez ich pomocy byłoby ciężko. Teraz czas na podziękowania dzieciom za ich przede wszystkim duże chęci, piękną pracę, wytrzymałość i entuzjazm. To tak na dobry początek. Chciałabym zaprezentować nasze prace, które docierają do mnie drogą elektroniczną. Jestem pod ogromnym wrażeniem otrzymywanych zadań i prac. Każdy dzień to inne wyzwania. Podczas naszych lekcji pojawiały się dodatkowe zadania- dla chętnych, były to różnorodne doświadczenia dla dzieci m.in. z wodą, balonem itp.. oraz były i takie, gdzie dzieci zamieniały się w postać wynalazców, ich pomysły nie miały końca. Dzieci przy współpracy rodziców wykazały się dużą pomysłowością. Uznałam, iż niektóre z nich należałoby opatentować. Po otrzymanych filmikach widać było radość i zadowolenie dzieci, a chętnych było duuużo…, co mnie bardzo ucieszyło. Dzieciom dużo emocji dostarczyło granie na pianinie online, były to melodie do znanych piosenek: „Mam chusteczkę haftowaną”, „Wlazł kotek na płotek”, „Kurki trzy”. Wychowankowie wykazali się dużym zainteresowaniem i chęcią w przystąpieniu do konkursów szkolnych.
Klasa 5 b uczestniczy w ogólnopolskim projekcie pt. "Zaproś mnie na swoją lekcję", któremu przyświecają idee: twórczej, ciekawej edukacji, spotkań z interesującymi ludźmi, poszerzania zainteresowań i przyjemniejszej realizacji podstawy programowej. Wszyscy uczestnicy angażują się w niego bezpłatnie. W ramach akcji klasa miała już spotkanie autorskie, a w piątek 22 maja poznała "Chaotyczną historię brudu" dzięki Pani Danucie Kaczmarowskiej z Tuczna (Kujawy). Na zajęciach dowiedzieliśmy się, jak dbano dawniej o higienę. Okazuje się, że w średniowieczu byliśmy jednym z najczystszych narodów, bo kapaliśmy się raz w tygodniu, gdy inne nacje raz w miesiącu albo i rzadziej. Król Francji Ludwik XV pobił wszelkie rekordy, bo kąpał się w swoim 72- letnim życiu tylko 4 razy, a po raz pierwszy zrobił to w wieku 34 lat. Wcześniej smarowano go masłem. Z kolei nasz król Władysław Jagiełło miał wannę w kształcie konia i bardzo lubił kąpiele. Przyjmował nawet petentów, gdy się kąpał albo siedział w ubikacji.
Eksperyment i obserwacja zajmują w fizyce centralne miejsce. Zazwyczaj jest tak, że szkolne eksperymenty przeprowadzaliśmy w grupach i realizowaliśmy je według następującego schematu: wywołanie procesu, regulowanie warunków, kontrola i pomiar, hipoteza i jej weryfikacja. Czy możliwe jest eksperymentowanie w domu bez pomocy specjalistycznego sprzętu? Okazuje się, że TAK. Domowe zadania doświadczalne możemy wykorzystywać do przeprowadzania prostych pomiarów i obserwacji.