Szkoła Podstawowa nr 7 im. J. Korczaka w Giżycku otrzymała dofinansowanie w ramach „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021 – 2025” w łącznej kwocie 15 000 zł. Zgodnie z wytycznymi programu środki finansowe zostaną przeznaczone przede wszystkim na zakup nowości książkowych oraz elementów wyposażenia do biblioteki szkolnej, a także promocję czytelnictwa.
Czy każdy może być poetą? Nie, nie każdy, ale KAŻDY może spróbować bawić się słowem. Uczniowie klasy 6B i 6H mieli taką możliwość na jednej z lekcji języka polskiego, tworząc tzw. poezję z odzysku (ang. blackout poems). To kreatywne zadanie polegało na ułożeniu wiersza z potoku słów innego utworu literackiego, np. fragmenty lektury lub stron ze starych gazet. Z istniejącego już tekstu wyłaniamy i łączymy pojedyncze słowa lub krótkie frazy, tworząc własne dzieła. To nie muszą być wspaniałe utwory na miarę Nagrody Nobla. Nawet krótka myśl może oddawać i mieć wiele znaczeń w zależności od interpretacji. Wiersze z odzysku są nowym sposobem tworzenia - znajdujemy zupełnie nowy sens w ty, co już istnieje. Odzyskujemy wartościowe słowa z tego, co kiedyś zostało powiedziane. Resztę tekstu należy ukryć - zakreskować czarnym markerem lub zamalować, tworząc jednocześnie ilustrację do stworzonego przez siebie wiersza. W ten pozostaną tylko wyrazy, które czytane po kolei ułożą się w utwór/myśl. W ten sposób powstały unikatowe miniaturki liryczne szóstoklasistów, które możecie podziwiać na zdjęciach.
Mówimy NIE hejtowi! Takie hasło było omawiane 13 października na godzinie wychowawczej w klasie IVb (wychowawca: Katarzyna Wójtowicz-Pac). Dzieci miały okazję obejrzeć spot oraz porozmawiać na temat hejtu z zaproszonymi gośćmi: panią Katarzyną Karolską, pracownikiem Urzędu Miasta oraz panią Iwoną Chruścińską, funkcjonariuszem Policji. Wykład okazał się bardzo ciekawy, uczniowie chętnie uczestniczyli w dyskusji i mieli trafne spostrzeżenia.
14 października 1773 roku na mocy uchwały Sejmu powstała Komisja nad Edukacją Młodzi Szlacheckiej Dozór Mająca, czyli obecnie nazywana Komisja Edukacji Narodowej. Była to zarazem pierwsza w Polsce jak i w całej Europie władza oświatowa o charakterze współczesnego ministerstwa oświaty publicznej. Dzień Edukacji Narodowej, tradycyjnie, zwany Dniem Nauczyciela funkcjonuje w Polsce od 1982 roku jako święto wszystkich pracowników oświaty. Wprowadzono je ustawą – Karta Nauczyciela z 1982 r. 13 października 2020 roku, dzień przed świętem Komisji Edukacji Narodowej, przyszliśmy do szkoły ubrani na galowo. Chcieliśmy w ten sposób podkreślić wyjątkowość tego dnia. Rozmawialiśmy na temat genezy i znaczenia KEN. Złożyliśmy życzenia naszej pani wychowawczyni Janinie Morskiej, dyrekcji oraz nauczycielom. Zdajemy sobie sprawę z tego, jak ogromny trud i zaangażowanie, zwłaszcza w obecnym czasie pandemii, wkładają pracownicy oświaty, byśmy mogli się rozwijać, a w przyszłości realizować swoje marzenia. Jeszcze raz wszystkim nauczycielom – DZIĘKUJEMY!!!
5 października obchodzimy Międzynarodowy Dzień Białej Laski. Jest to czas, kiedy pragniemy pokazać społeczeństwu, że wśród nas żyją osoby niedowidzące i niewidome. Chcemy bliżej poznać ich, może na pierwszy rzut oka odmienny, ale jakże fascynujący świat. W tym roku, podobnie, jak w ubiegłym, włączamy się w kampanię społeczną JA NIE WIDZĘ CIEBIE, TY ZOBACZ MNIE zapoczątkowaną przez SOSW dla Dzieci i Młodzieży Słabo Widzącej i Niewidomej w Bydgoszczy. Celem kampanii jest budowanie pozytywnych postaw społeczeństwa wobec osób niepełnosprawnych, w szczególności niedowidzących i niewidomych oraz pokazanie ich problemów, a także radości. Przez cały tydzień w naszej szkole będą się odbywały zajęcia pokazujące specyfikę funkcjonowania osób z dysfunkcją wzroku. Dowiemy się kim jest osoba niedowidząca i niewidoma. Jakie przedmioty ułatwiają codzienne życie, np. płynomierz, zegarek z dźwiękiem, bajki z audiodeskrypcją. Spróbujemy poczytać Braillem. Za tydzień zdamy relację, jak wyglądała kampania "Ja nie widzę Ciebie, Ty zobacz mnie"