87 428 90 60  
sekretariat@sp7.gizycko.pl

ul.Wodociągowa 8
11-500 Giżycko


Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /templates/dd_speedtruck_109/functions.php on line 201

mydełka 5c8 marca….. Jak wykorzystać ten dzień, aby go uczcić? Klasa 5c ze Szkoły Podstawowej nr 7 w Giżycku pomyślała o spędzeniu tego czasu twórczo i aktywnie. Udaliśmy się do Pełnej Chaty w Giżycku, gdzie w towarzystwie p. Agnieszki i p. Ady wykonaliśmy własnoręcznie mydełka. Zabawa była cudowna, a i mydełka wyszły piękne. Zresztą zobaczcie sami Celowo byliśmy wcześniej, aby móc wykonane mydełka wręczyć kobietom Naszego serca :) Pozdrawiamy, klasa 5c galeria

wagaOd dawna mówi się, że uczniowie zbyt dużo dźwigają na swoich plecach. Jak to wygląda w klasie Vh postanowiły sprawdzić uczennice klasy VIII, Natalia i Magdalena. Przeprowadziły zajęcia zatytułowane „Ile waży uczniowski plecak?” Dziewczyny zważyły wszystkie plecaki i okazało się, że jeden z nich waży aż 6,5 kg. Przy pozostałych waga wskazała średnio 4,7 kg. Skąd ten ciężar? Oczywiście głównie z podręczników i zeszytów. Jednak uczniowie przyznali, że często sami dokładają sobie ciężaru, nosząc różne, nie zawsze potrzebne rzeczy. Prowadzące przeprowadziły więc ćwiczenie, które polegało na zapisaniu, co można usunąć z plecaka poza książkami i zeszytami. Lista przedmiotów okazała się długa np. dodatkowe piórniki (niektóre dziewczęta noszą aż trzy), stare kanapki, szczotka do włosów, słuchawki, ładowarka, portfel, zabawki, zapisane stare kartki, śmieci, zepsute długopisy. Uczniowie przyznali,że wiele rzeczy noszą ze sobą, choć można je zostawić w szafce np. strój na w-f, materiały na plastykę i technikę. Uczennice klasy VIII uświadomiły młodszym koleżankom i kolegom, że nadmierne przywiązanie do przedmiotów w plecaku może skończyć się wadą postawy. Aby tego uniknąć należy nie tyko odciążyć plecak ale też właściwie go nosić, oczywiście na obydwu ramionach. Górna krawędź musi znajdować się na wysokości ramion, a dolna na wysokości kości miednicy. Plecak szkolny powinien przylegać do pleców. Paski trzeba koniecznie regulować. Dzięki temu unikniemy brzydkiej sylwetki i problemów z kręgosłupem. A ile waży Twój plecak? Możesz to sprawdzić u p. Ewy Wicha. galeria

ewelinaMichalinko, od tygodnia walczymy z zakupionymi na licytacji puzzlami ? Wszystkie grupy z zajęć korekcyjnych-kompensacyjnych podjęły wyzwanie ich ułożenia. Została już najtrudniejsza część, gdyż każdy element niczym nie różni się od pozostałych. Nie poddajemy się, dlatego zapraszamy wszystkich, którzy chcą się z nimi zmierzyć na przerwach do sali B106. Pozdrawiamy Cię serdecznie ? galeria

łyżwyW miniony weekend uczniowie z naszej szkoły jeżdżący na łyżwach długich na torze krótkim w Klubie UKS”SHORT TRACK MOSiR” Giżycko, rywalizowali w dwóch imprezach sportowych - Ogólnopolskich Zawodach Rankingowych i Mistrzostwach Polski Młodzików i Młodzieżowców. Były to dla większości zawodników ostatnie zawody rangi ogólnopolskiej w tym sezonie. Najlepiej z naszych uczniów zaprezentowali się : Zofia Piątek która zdobyła dwa medale , srebrny? i brązowy? i zajęła 3 miejsce w wieloboju zawodów za co otrzymała dodatkowy medal i puchar. Łukasz Piątek podobnie jak siostra zdobył dwa medale srebrny? i brązowy?. Dobrze zaprezentowali się również pozostali nasi uczniowie. Judyta Sakowicz, Milena Sakowicz, Mateusz Stefanowski oraz Zofia Skrajna dla której były to pierwsze zawody. Bardzo dobrze zaprezentowała się Kaja Kisielewska która na trzech dystansach poprawiła swoje czasy oraz uzyskała klasy sportowe KADET???. W Mistrzostwach Polski Młodzików i Młodzieżowców wystartowali też: Weronika Biller, Martyna Kuchta i Aleksander Sakowicz również zajmując wysoko notowane miejsca. Ogólnopolskie Zawody Rankingowe i Mistrzostwa Młodzików i Młodzieżowców były ostatnimi zawodami tego sezonu w których brali udział zawodnicy naszej szkoły. Przyszedł czas na podsumowanie. Po podliczeniu punktów według obowiązujących przepisów możemy pochwalić się dość znacznymi sukcesami. Kategoria Junior F oficjalnie nie zliczana do klasyfikacji ogólnej PZŁS-u ale nie mniej widowiskowa, gdzie rywalizują najmłodsi zawodnicy to dwie nasze uczennice: Zośka Piątek i Judka Sakowicz które nieoficjalnie zajęły 2 i 3 miejsce w tej kategorii wiekowej??. Kategoria Junior E to również dwoje naszych uczniów startujących w tym sezonie Milena Sakowicz zajęła 5 miejsce w klasyfikacji sezonu. Łukasz Piątek 3 miejsce w tej kategorii????. W kategorii Junior D w sezonie 2019 / 2020 startowali: Kaja Kisielewska kończąca sezon na 15 pozycji ,Mateusz Stefanowski – 14 miejsce i Filip Sztafa – 20 miejsce. Juniorzy C to nasze dwie zawodniczki i jeden zawodnik:I tak : Weronika Biller – zajęła ogółem 9 miejsce w klasyfikacji , Martyna Kuchta zajmując 23 miejsce w sezonie nie zaliczy go do najbardziej udanych . Aleksander Sakowicz zajął 5 miejsce. Wszystkim gratulujemy takich lokat i życzymy dalszych sukcesów?????.Oraz podziękowania dla trenerów za pracę nad tym sukcesem: pana Sławomira Treszczyńskiego i Tomasza Sztafy. galeria

przerwa aktywnaAktywna przerwa, to projekt-eksperyment, który realizowaliśmy w szkole od 17 do 21 lutego. Jego celem było zaproponowanie uczniom klas I-III alternatywnego sposobu spędzenia długich przerw. W przedsięwzięcie zaangażowali się harcerze oraz ósmoklasiści, którzy codziennie przychodzili na piętro klas młodszych i proponowali różnorodne zabawy np. piłka parzy, ziemia-woda, kolory, głowa-ramiona-kolana-pięty. Nie mogło oczywiście zabraknąć harcerskich pląsów oraz gier zręcznościowych. Hitem okazała się wspólna nauka i tańczenie „belgijki”. Każdy mógł znaleźć coś dla siebie. Komu nie przypadły do gustu zabawy w harcerskim kręgu, układał puzzle, grał w dobble, domino lub jengę. Początkowo niektóre dzieci nie chciały angażować się w zabawę, wstydziły się, mówiły, że nie chcą, nie potrafią. Jednak z przerwy na przerwę zainteresowanie było coraz większe, a maluchy pytały ósmoklasistów, kiedy znowu przyjdą. Co eksperyment dał młodszym uczniom? Aktywne, bezpieczne i ciekawe długie przerwy. A co dał starszym uczniom? Szczególnie ósmoklasiści podchodzili do projektu aktywnych przerw z lekką rezerwą. Uważali, że dzieci z klas I-III, to najbardziej hałaśliwa grupa w szkole, której nie da się okiełznać. Po tygodniu nastąpiła zmiana. Niektórzy zadeklarowali, że mimo zakończenia akcji nadal będą odwiedzać młodszych kolegów na długich przerwach i angażować ich do zabawy. Dziękujemy wszystkim uczniom za zaangażowanie w aktywne przerwy. galeria

rew2Jak już zapewne wszyscy wiedzą dawna sala C06 zamieniła się w Bibliotekę Umysłu. To tu, zgodnie z pierwotnym przeznaczeniem, odbywają się zajęcia rewalidacyjne. Dzięki nowym sprzętom i pomocom dydaktycznym stały się one bardzo atrakcyjne, co potwierdzają nie tylko nauczyciele, ale także uczniowie. galeria

BartekW XIV Festiwalu Piosenki Europejskiej, organizowanym przez Szkołę Podstawową nr 3 w Giżycku, naszą szkołę reprezentował uczeń klasy 5b Bartosz Skórnóg. Wykonał francuską kołysankę "Au clair de la lune". Ucznia przygotowała pani Joanna Bossowska. Gratulujemy udanego występu?

wykrzyknikW ramach akcji dotyczącej walki z hałasem, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom uczniów wrażliwych na dźwięki od dnia 2 marca w naszej szkole nie będzie ŻADNYCH DZWONKÓW! Na korytarzach i w salach są zegary, które z pewnością pomogą nam regulować czas pracy. Prosimy uczniów o punktualne przychodzenie na zajęcia. Brak dzwonka nie jest usprawiedliwieniem spóźnienia. Uczmy się kontrolować czas.

wiedzmaW piątek, 21 lutego na szkolnych korytarzach i w klasach można było spotkać np. Małego Księcia, Balladynę, Anię Shirley, Harrego Pottera, Pippi Langstrump, Księdza Robaka czy innych bohaterów literackich . Główny hol naszej szkoły ozdobiły wykonane przez uczniów piękne plakaty tematycznie nawiązujące do znanych i lubianych lektur. Miłośnicy łamigłówek i języka ojczystego mogli rozszyfrować znaczenie frazeologizmów umieszczonych w różnych zakątkach szkoły lub odnaleźć QRkody z ukrytymi błędami językowymi, które oczywiście należało skorygować. A skąd to całe zamieszanie? Otóż 21 lutego obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego. Ma on nam przypomnieć „o roli i miejscu języka polskiego w życiu każdego Polaka”. Uświadomić, że poprzez język budujemy swoją tożsamość, szukając odpowiedzi na pytanie, kim jesteśmy? Datę 21 lutego wybrano nie przez przypadek. Ma ona bowiem upamiętnić wydarzenia z 1952 roku, kiedy to w stolicy Bangladeszu doszło do demonstracji, a następnie zamordowania 5 studentów domagających się uznania ich języka ojczystego- bengalskiego - za jeden z dwóch urzędowych języków ówczesnego Pakistanu. Oby już nigdy więcej nikt nie musiał umierać za swój język ojczysty! My, polonistki, cieszymy się, że właśnie tego dnia byliście z nami! Szczególnie dziękujemy tym uczniom, którzy z radością i młodzieńczą spontanicznością włączyli się do naszej zabawy. Gratulujemy wspaniałych pomysłów na stroje oraz plakaty wykonane przez uczniów klas: 8b, 8d, 8e, 5d, 5e, 5g! Jednocześnie informujemy, że w konkursie na odczytanie frazeologizmów najlepszymi okazali się ( od 1 do 3 miejsca) : Pola Wasilewska (klasa 5b), Igor Bogaciel (klasa 6a) i Piotr Wiślicki (klasa 6a). Na początku tygodnia nagrodzimy też najładniejsze plakaty. O naszym werdykcie poinformujemy poprzez e- dziennik. galeria

rewZa nami pierwszy tydzień zajęć w Bibliotece Umysłu. Był to tydzień "testowy", ponieważ chciałyśmy się przekonać czy tego typu pracownia zainteresuje uczniów oraz czy będą potrafili podporządkować się zasadom tam panującym. Okazało się, że uczniowie naszej szkoły to ludzie niezmiernie ciekawi i odważni, wręcz rządni nowych przygód i wyzwań, a przy tym zdyscyplinowani. Bardzo nas to cieszy! W pierwszym tygodniu funkcjonowania Biblioteki Umysłu zorganizowano zajęcia na 6 długich przerwach i wzięło w nich udział 30 osób. Poza tym na prośbę nauczycieli przeprowadzono 2 dodatkowe zajęcia, w których uczestniczyło 12 uczniów. Nowa sala wzbudziła też niemałe zainteresowanie wśród dorosłych. Odwiedziło ją dotychczas 10 nauczycieli, którzy nie tylko oglądali pomoce, ale także testowali je :-) Zapraszamy na zajęcia w przyszłym tygodniu!

galeria