87 428 90 60  
sekretariat@sp7.gizycko.pl

ul.Wodociągowa 8
11-500 Giżycko


Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /templates/dd_speedtruck_109/functions.php on line 201

autyzmn250Sól jest kwaśna, śnieg parzy, jasne światło oślepia, a delikatne głaskanie powoduje silny ból- to tylko niektóre wrażenia, które odczuwają osoby dotknięte autyzmem. I nie jest to ani gorsze, ani lepsze postrzeganie świata; jest po prostu inne i zasługuje na nasze zrozumienie. Już niebawem 2 kwietnia obchodzony jest Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Świadomość społeczna w kwestii autyzmu jest w Polsce bardzo niska, zaś reakcje na odmienne zachowanie takich osób bywają okrutne i krzywdzące. Dziecko z autyzmem jest zazwyczaj oceniane jako źle wychowane, niegrzeczne, wręcz rozwydrzone. Dlatego też powstają inicjatywy, które mają propagować wiedzę w kwestii autyzmu. Jedną z nich jest Fundacja SYNAPSIS, która wraz z innymi organizacjami działającymi na rzecz osób z autyzmem w Polsce celebruje to święto, włączając się w globalną akcję „Zaświeć się na niebiesko“. W tym dniu symbolem solidarności z osobami z autyzmem jest kolor niebieski. Autyzm jest poważnym zaburzeniem rozwoju dziecka. Jego objawy pojawiają się przed ukończeniem przez dziecko trzeciego roku życia. W niektórych przypadkach pierwsze objawy mogą pojawić się jeszcze przed ukończeniem przez dziecko pierwszego roku życia. Jest to zaburzenie neurorozwojowe, związane z nieprawidłową pracą mózgu. Może się objawiać w różny sposób u poszczególnych osób.

Czytaj więcej: Światowy Dzień Świadomości Autyzmu

robotPodsumowaniem lektury pt. „Bajki robotów” Stanisława Lema w klasie 6B nie był tradycyjny sprawdzian wiadomości i umiejętności, lecz projekt, nad którym uczniowie pod czujnym okiem nauczycielki – Pani Marleny Żukowskiej - pracowali w zespołach przez kilka dni. Na początku szóstoklasiści zapoznali się z kryteriami. Zaprojektowana przez nich maszyna miała być użyteczna, czyli do czegoś służyć. Następnie mieli zredagować jej opis, instrukcję użycia oraz zareklamować ją w taki sposób, aby zachęcić do zakupu potencjalnego odbiorcę. W kryteriach Pani Marlena Żukowska zaznaczyła również, że maszyna ma być innowacyjna. Wyobraźnia uczniów oraz solidna praca w zespołach zaskoczyły nauczycielkę języka polskiego. Powstały: Roboniania (do opieki nad dziećmi w wieku od dwóch do siedmiu lat), Cyberprzyjaciel (jeśli czujesz się samotny, uruchom Cyberprzyjaciela), Cyberpies (przyjaciel najmłodszych), Cyberczołg (przeznaczony ds. militarnych). Cel projektu został osiągnięty. Uczniowie poćwiczyli umiejętność redagowania form wypowiedzi, poprawność językową, ortograficzną i interpunkcyjną, a także pracę w grupach. Wszyscy byli zadowoleni z efektów pracy – zarówno szóstoklasiści, jak i ich wychowawczyni. galeria

egzaminPraca w grupach na lekcjach języka angielskiego w klasach 8a i 8c zaowocowała stworzeniem ciekawych projektów. Uczniowie pod nadzorem p. Katarzyny Wójtowicz-Pac opracowali przykładowe wypowiedzi pisemne na egzamin ósmoklasisty. Można tu znaleźć listy formalne i koleżeńskie, wpisy na bloga oraz notatki. Forma pracy w grupach to idealny sposób na naukę w miłej atmosferze. Uczniowie czerpią wiedzę od siebie nawzajem. Projekty można przeczytać na II piętrze w bloku B. galeria

marlenaPodsumowaniem lektury pt. „W pustyni i w puszczy” Henryka Sienkiewicza w klasach 5A i 5C nie był tradycyjny sprawdzian wiadomości i umiejętności, lecz projekt, nad którym uczniowie pod czujnym okiem nauczycielki – Pani Marleny Żukowskiej - pracowali w zespołach przez kilka dni. Na początku piątoklasiści zapoznali się z kryteriami. Mieli zaprojektować latawiec, który będzie zawierał następujące informacje: mapę ukazującą wędrówkę Stasia i Nel (na niej uczniowie zaznaczyli 5 ważnych miejsc oraz krótko opisali każde z nich), ciekawostki na temat flory i fauny Afryki oraz 2-3 wpisy do pamiętnika autorstwa Stasia lub Nel i 2 wpisy do pamiętnika Kalego lub Mei. Piątoklasiści bardzo dobrze wywiązali się z powierzonych im zadań – powstały ciekawe prace. Cel projektu został osiągnięty. Uczniowie poćwiczyli umiejętność redagowania kartki z pamiętnika oraz wyszukiwania odpowiednich informacji w tekście, poprawność językową, ortograficzną i interpunkcyjną, a także pracę w grupach. Wszyscy byli zadowoleni z efektów pracy. galeria

zola 6cDnia 6 marca w klasie VIc odbyły się zajęcia z dogoterapii. Odwiedziła nas pani Monika ze swoją podopieczną- suczką Zolą. Zola- jak przystało na prawdziwego terapeutę- była opanowana i bardzo spokojna, radośnie przywitała się z każdym z nas. Prowadząca opowiedziała nam , na czym polega jej praca. Przypomniała również zasady zachowania się wobec czworonogów. Także mogliśmy podziwiać sztuczki z piłką oraz znajdywanie ukrytych smakołyków. Poznaliśmy nawet sposoby na niesfornego pupila. To było naprawdę ciekawe spotkanie. galeria

praca zdalna7Nowy etap w historii naszej szkoły, nauczanie online. Od 16 marca nauczyciele kontaktują się z uczniami za pośrednictwem Librusa oraz innych platform, narzędzi do nauczania zdalnego. Także uczniowie mogą zadawać pytania i wysyłać swoje sugestie. Jeśli uczeń zgubił swój login, pomocą może służyć konto rodzica. Szkoła jest wszędzie tam, gdzie jest uczeń i nauczyciel, a zatem także w sieci. Obowiązuje kultura osobista, szacunek dla drugiej osoby, zaangażowanie w wykonywanie zadań i chęć współpracy. Nauczyciele mogą wystawiać oceny. Każdy z nauczycieli musi wypracować własne metody. Mamy nadzieję, że nowa forma nauczania będzie na tyle skuteczna, że kiedy się już spotkamy w budynku szkoły, nie będziemy musieli nadrabiać straconego czasu.

obraczkaMłodzieżowa Grupa Badawcza Ptaków Wysypisk „Kania” z SP 7 uczestniczyła w akcji „Karmnik na składowisku”. Już po raz drugi uczniowie stali się bliskimi obserwatorami procesu łapania i obrączkowania ptaków na terenie zakładu. Poprzednim razem młodzież dowiedziała się po co obrączkuje się ptaki, jak to przebiega, jakich informacji możemy oczekiwać w związku z odczytaniem obrączki itd. W tym roku dr Dariusz Górecki zapoznał uczniów z najważniejszymi elementami pracy ornitologa – obrączkarza. Członkowie grupy „Kania” dowiedzieli się jak ważna jest wiedza i doświadczenie, które można zdobyć uczestnicząc na przykład w obozach obrączkarskich organizowanych na Pomorzu i w innych częściach naszego kraju. Obejrzeli też różnego rodzaju obrączki, które zakłada się ptakom w zależności od gatunku. Wrażenie na uczniach zrobiło porównanie wielkości obrączki, które zakłada się sikorom oraz łabędziom. Uczniowie porównali również obrączki metalowe i plastikowe. Okazało się, że te pierwsze są bardziej trwałe natomiast te drugie łatwiej odczytać. W trakcie obrączkowania Pan Dariusz opowiedział młodzieży jak rozpoznać czy ptak jest w dobrej kondycji, jak odróżnić płeć oraz określić wiek ptaka. Każdy z uczniów mógł przyjrzeć się z bliska schwytanym w siatki ptakom oraz towarzyszyć im w trakcie obrączkowania i wypuszczania ich na wolność. Powstało przy tym wiele ciekawych zdjęć. Akcja „Karmnik na składowisku” była dla wszystkich emocjonującym przeżyciem okraszonym sporą dawką wiedzy. Złapano i zaobrączkowano 20 ptaków, w tym jednego mazurka, jedną sikorę modrą i 18 bogatek . Ptaszki te ruszyły z obrączką w świat. Mamy zatem nadzieję, że może ktoś odczyta numer obrączki, prześle dane do Krajowej Centrali Obrączkowania Ptaków, a my dowiemy się jak dalej potoczyły się losy naszych latających przyjaciół. Jeszcze raz dziękujemy Panu dr. Dariuszowi Góreckiemu za podzielenie się z nami swoją ogromną wiedzą i doświadczeniem!!! galeria

jpghttps://www.gov.pl/web/edukacja/zawieszenie-zajec-w-szkolach

„Burmistrz Giżycka, rekomenduje żeby podczas zawieszenia zajęć w szkołach, przedszkolach i żłobkach opiekę nad dziećmi sprawował jeden z rodziców, a nie dziadkowie, ponieważ osoby starsze należą do grupy największego ryzyka zachorowań. Ponadto należy zaznaczyć, że przerwa w nauce nie jest czasem ferii i zalecane jest ograniczenie wychodzenia z domu, ponieważ najskuteczniejszym środkiem profilaktyki w takiej sytuacji jest maksymalne ograniczenie kontaktów z innymi osobami.”

zyczenia dzien kobiet projekt"Świat bez kobiet byłby jak ogród bez kwiatów" Pierre de Brantome


Z okazji Dnia Kobiet składamy wszystkim Paniom i dziewczętom życzenia wszystkiego najlepszego, by w każdym dniu roku uśmiech na twarzy Waszej gościł tak samo często jak w tym dniu.

jpgSzanowni Państwo,
zgodnie z wytycznymi Rządu Polskiego, w związku z zagrożeniem zarażenia koronawirusem, informuję, co nastąpi:

1. Od jutra nie będzie zajęć dydaktycznych.
2. W czwartek 12 marca i piątek 13 marca w godzinach 6.30 - 16.30 zostaną zorganizowane zajęcia opiekuńcze tylko tym uczniom, których rodzice nie będą w stanie zapewnić opieki w ciągu dnia.
3. Od poniedziałku do odwołania szkoła zostanie zamknięta.
4. Od jutra do odwołania nie będą wydawane obiady.

Proszę o śledzenie na bieżąco zamieszczanych przez nas komunikatów.

Katarzyna Banach