Szkoła Podstawowa nr 7 im. J. Korczaka w Giżycku otrzymała dofinansowanie w ramach „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021 – 2025” w łącznej kwocie 15 000 zł. Zgodnie z wytycznymi programu środki finansowe zostaną przeznaczone przede wszystkim na zakup nowości książkowych oraz elementów wyposażenia do biblioteki szkolnej, a także promocję czytelnictwa.
Uczniowie klasy IIIb juz w piątek przygotowywali się do obchodów Walentynek. Na zajęciach techniczno-plastycznych wykonaliśmy piękne stojące serca, które zachwycą niejedne serduszko 14 lutego❤️
„Jak cię widzą, tak cię piszą”-dobre obyczaje w życiu codziennym- to ostatnia akcja Szkoły Dobrego Wychowania w I półroczu. Zadaniem wychowawców było przeprowadzenie pogadanek oraz działań praktycznych z uczniami na temat istnienia przyjętych norm obyczajowych. Celem tego przedsięwzięcia było dostrzeganie przez uczniów związku między własną kulturą osobistą (zachowaniem) a postrzeganiem jej przez inne osoby. Także istotna była znajomość podstawowych zasad kulturalnego zachowania w różnych sytuacjach życia codziennego.
Do zadania przystąpiły następujące klasy: 5b, 6a, 6b, 6c, 7b oraz 8d. Oprócz pogadanek, scenek, filmików i plakatów, pojawiła się nietypowa- bo muzyczna forma projektu- czyli piosenka w stylu kulturalnej rymowanki (zasługa klasy 6b.) Można było ją już wcześniej podziwiać na Facebooku Szkoły. Zapraszam do obejrzenia efektów działań pozostałych klas.
Nasza pracownia fizyki wyposażona jest w profesjonalne pomoce dydaktyczne do nauki m.in. hydrostatyki, elektryczności, magnetyzmu czy optyki. Posiadamy generator Van de Graaffa maszynę elektrostatyczną, zestawy do doświadczeń z elektryczności, magnetyzmu, akustyki i optyki. Jesteśmy otwarci na nowoczesne technologie. W roku szkolnym 2022/2023 na zajęciach fizyki uczniowie tworzą własne elektroskopy, silniczki elektryczne, elektromagnesy, montują obwody elektroniczne, a nawet wykonują instrumenty. Uczą się opisywać doświadczenia, prezentować je i formułować wnioski. Eksperymenty przeprowadzane są też przy wykorzystaniu przedmiotów codziennego użytku. Rozwijamy pasje oraz umiejętności praktyczne u uczniów ucząc, że eksperyment to doskonały sposób na zrozumienie zjawisk fizycznych, z którymi spotykamy się na co dzień. Poniżej przedstawiamy elektromagnesy i silniki elektryczne wykonane przez uczniów klas ósmych. Koniecznie śledźcie nasze poczynania – będzie tego więcej :)
Pierwszy semestr za nami, dlatego czas na podsumowanie pracy klas I-III nad Ogólnopolskim Projektem Edukacyjnym pt: "Cztery pory roku w mojej miejscowości". Zapraszamy do obejrzenia.