87 428 90 60  
sekretariat@sp7.gizycko.pl

ul.Wodociągowa 8
11-500 Giżycko


Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /templates/dd_speedtruck_109/functions.php on line 201

halas   Hałas Vb Malwina Asanowicz  Hałas Vb Patryk Wojewnik  prezentacjaHałas Vb M ChodanHAŁAS 7a IMG20210309132841  IMG 20210325 153853

 https://liblink.pl/sNueuLYnbM

Pomysły klasy VIb odnośnie projektu o hałasie.
1. Mój pomysł na walkę z hałasem to dłuższe przerwy.
Dlaczego?
- Uczniowie, gdy są 5-cio minutowe przerwy chcą jak najszybciej przedostać się do wyznaczonej sali, przez to mogą powodować ,,korkii przepychanki, starsi uczniowie denerwując się mówią coraz głośniej i robi się straszliwe zamieszanie, w skutek tego jest coraz głośniej, a hałasu chcemy uniknąć.
- Gdy są krótsze przerwy, uczniowie nie mogą wychodzić na dwór, ponieważ się spóźnią na następną lekcję. W szkole robi się gwar, bo robi się więcej uczniów. Jeżeli będą dłuższe przerwy uczniowie będą mogli wychodzić na podwórko, a tym samym będzie mniej osób w szkole i mniejszy hałas.
- Podczas krótkich przerw uczniowie, którzy chodzą na obiady, spieszą się do ustawienia w kolejce i biegając robią większy hałas. Gdy będą dłuższe przerwy, uczniowie będą mogli chodzić na obiady, bez zmartwienia, że nie zdążą spokojnie zjeść obiadu.
2. Mój pomysł na zmniejszenie hałasu w szkole jest taki by uczniowie na przerwach mogli zostać w klasach.
3. Można zrobić różne strefy na korytarzach w szkole. W tych strefach byłyby przygotowane przedmioty do spędzania wolnego czasu, np. kącik gier planszowych, kącik gimnastyczny, kącik dyskusyjny o różnych tematach, kącik teatralny, czytelniczy i tak dalej.

zolnierze wykleciŻołnierze wyklęci, żołnierze niezłomni, polskie powojenne podziemie niepodległościowe i antykomunistyczne.
Niniejsze prezentacje opracowane zostały przez uczniów kl. VIII:
1. Leszczyński Kajetan VIIIE
2. Jaroniec Szymon VIIIE

KIM BYLI CI ŻOŁNIERZE:
Byli patriotami, a spędzili najlepsze lata życia w polskich więzieniach, torturowani i poniżani. Żołnierze Wyklęci, Żołnierze Niezłomni. Zapłacili za swoje przywiązanie do ojczyzny najwyższą cenę. Byli to żołnierze podziemia niepodległościowego, wywodzący się z Armii Krajowej i Narodowych Sił Zbrojnych, którzy od roku 1944 walczyli z wojskami sowieckimi i komunistycznym aparatem terroru o niepodległą Polskę, wierni złożonej przysiędze.

Ponadto zachęcamy do obejrzenia filmów: https://ipn.gov.pl/pl/aktualnosci/66289,Zolnierze-Niezlomni-Zolnierze-Wykleci-cykl-etiud-filmowych.html

CZEŚĆ I WIECZNA CHWAŁA BOHATEROM

20210225 112507W naszej świetlicy nigdy nie jest nudno. W oczekiwaniu na lekcje lub powrót do domu możemy rozwijać się, dobrze się przy tym bawiąc: ćwiczymy swój mózg rozwiązując labirynty i inne zagadki. Najbardziej lubimy te trudne labirynty i organizujemy między sobą zawody, kto rozwiąże ich więcej ?
Lubimy także ćwiczyć cierpliwość i myślenie przestrzenne układając klocki Tetris. Już wiemy, że w marcu odbędzie się konkurs na „Mistrza układania Tetrisa”. Czekamy na niego z niecierpliwością ?
Bardzo lubimy kostki "Story Cubes", dzięki którym rozwijamy swoją kreatywność, wymyślając przeróżne historie. Najbardziej lubimy te przygodowe i dreszczykiem emocji, które zapewniają kostki z poszlakami. Nasze historie często przyjmują nieoczekiwane, ale i śmieszne zwroty akcji, dzięki którym nie nudzimy się ?
Rozwiązujemy także łamigłówki sudoku, które rewelacyjnie ćwiczą nasze szare komórki, zmuszając je do pracy „na pełnych obrotach”. W ten sposób ćwiczymy lepszą koncentrację ale i logiczne myślenie. Dodatkowo poprawne rozwiązanie sudoku daje nam poczucie wygranej i wzmacnia poczucie naszej wartości.
Ostatnio hitem w naszej świetlicy jest zabawa "Znajdź drogę", dzięki której wzmacniamy naszą pamięć i koncentrację. Osoba prowadząca zabawę ma w ręku kartonik z tabelą 4x4 kwadraty. Na kwadratach narysowana jest droga, której my nie znamy. Naszym zadaniem jest odgadnąć drogę i przejść ją do końca. Planszę do tej zabawy wykonaliśmy wspólnie z panią nauczycielką na naszej świetlicowej scenie. Zabawa ta dostarcza nam wielu emocji, gdyż osoba która nie odgadnie drogi wraca na koniec kolejki, a drogę od początku próbuje przejść inna osoba ?
Doszła do nas informacja, że któregoś dnia będzie u nas w świetlicy wybuchowo i zaleje nas lawa… Nie możemy się doczekać ? galeria

rozdanie nagrod 2021 2Pierwszy semestr dobiegł końca, więc przyszedł czas na podsumowania, a przede wszystkim nagrodzenie pracy.
Najmłodsi wrócili do szkoły, więc to oni jako pierwsi otrzymali nagrody :-)
Poniżej prezentujemy zwycięzców z klas I - III w konkursie "Dzień Dobrej Wiadomości - kartka z kalendarza" oraz Przyjaciół Pluszowego Misia.
P. S.galeria
Niestety nie wszystkie momenty wręczenia dyplomów i upominków udało się sfotografować.

szymonZ głębokim żalem zawiadamiamy, że 22 lutego, po długiej i ciężkiej chorobie, odszedł od nas na zawsze

ŚP. Szymon Markiewicz

nasz drogi kolega i podopieczny.
Msza święta żałobna zostanie odprawiona w sobotę, 27 lutego, o godzinie 10.00, w kościele św. Brunona.
Łączymy się w bólu z Rodziną Szymona.

                                                            Pogrążeni w smutku,
                                                                 Koleżanki i Koledzy z klasy 7b
                                                              oraz Wychowawczyni

świetlicaWszystkim nam dobrze jest znana data 14 lutego, czyli walentynki. To szczególny dzień dla wszystkich, którzy darzą inną osobę szczególnym uczuciem. To święto miłości i przyjaźni, którego patronem jest św. Walenty. W naszej świetlicy przez cały tydzień można było poczuć walentynkową atmosferę. W tych dniach poznaliśmy historię walentynek, oraz zwyczaje walentynkowe w różnych krajach świata, rozwiązywaliśmy zagadki, rebusy i kodowanki walentynkowe, nauczyliśmy się robić koperty z serduszek i mieliśmy możliwość wykonania walentynek dla osób, które są nam bliskie. Działała również Świetlicowa Poczta Walentynkowa. Najwięcej walentynek otrzymały dziewczęta z klasy IId ? Z niecierpliwością czekamy na kolejne walentynki ? galeria

wazneW związku z potwierdzeniem ogniska koronawirusa w naszej szkole, od jutra 24 lutego(środa) do 01 marca (z poniedziałkiem włącznie) 2021, wszystkie klasy edukacji wczesnoszkolnej przechodzą na tryb pracy zdalnej. W tym czasie wydawanie obiadów i praca świetlicy zostają wstrzymane. Uczniowie nie przychodzą na teren szkoły.

głowneKlasa 6 b miała możliwość spotkać się z klasą 7 z Koziegłów k. Poznania i porozmawiania o ekologii. Spotkanie odbyło się online. Goście wraz ze swoja wychowawczynią Jolantą Przygocką opowiedzieli młodszym kolegom o etapach pracy nad projektem pt. ,,Śmieci segregujesz, siebie ratujesz, czyli postaw na 5 nie 1". Celem projektu było nakłonienie uczniów, nauczycieli, rodziców i władz gminy do zastąpienia jednego kosza na śmieci pięcioma innymi, pokazanie, że mamy wpływ na nasze środowisko. Siódmoklasiści, by uświadomić ekologicznie innych, prowadzili pogadanki w klasach, urządzili pikietę na ulicy, rozdawali ulotki i certyfikaty, odwiedzili wójta i zadali mu kilka ciekawych pytań. Również nas zachęcili do działań na rzecz środowiska. Na zakończenie zaśpiewali nam motywacyjnie: ,,Bo jak nie my to kto?". galeria

dzien walki z depresjaDepresja towarzyszy kolejnym pokoleniom a sytuacja długotrwałej izolacji społecznej nie sprzyja profilaktyce zdrowia psychicznego, zarówno u dzieci, jak i ich opiekunów.
Okazywaniu solidarności z chorymi, oswajaniu tematu chorób psychicznych oraz rozpowszechnianiu działań mających na celu wspieranie podejmowania leczenia, ma służyć obchodzony 23 lutego Ogólnopolski Dzień Walki z Depresją.

Mimo iż, w ostatnich latach możemy mieć wrażenie, że częściej słyszymy, więcej wiemy na temat depresji, to każda okazja jest dobra, aby mówić, że depresję trzeba leczyć i można ją wyleczyć. Nie bójmy się konsultacji z psychologiem, psychiatrą czy podjęcia leczenia farmakologicznego (nowej generacji leki na depresję nie uzależniają!) Spójrzmy w ten sposób, jeśli ktoś zaczyna chorować na serce, nie ma wątpliwości, że zasadnym jest udanie się do kardiologa, a często przyjmowanie przepisanych leków; gdy mamy problemy z oczami, zgłaszamy się do okulisty itp. Lekarz psychiatra jest specjalistą od problemów natury psychicznej, a nieleczona depresja może być chorobą śmiertelną. Jasne, powiecie Państwo, dostęp do psychiatrów dzieci i młodzieży w naszym kraju jest ograniczony, to prawda. Na szczęście, z psychologami jest odrobinę lepiej, a to on może być pierwszą osobą, do której warto udać się po pomoc.

Co powinno zaniepokoić opiekuna? W pierwszej kolejności, istotna zmiana w stosunku do poprzedniego funkcjonowania dziecka w okresie co najmniej dwóch tygodni, obniżony nastrój, drażliwość lub niezdolność do odczuwania przyjemności i radości, zahamowanie lub spowolnienie psychoruchowe, zaburzenia rytmów biologicznych (trudności ze snem, problemy z apetytem), objawy somatyczne (np. dolegliwości bólowe) oraz lęk. Jeśli zauważasz powyższe, rozważ konsultację ze specjalistą, gdyż objawy chorobowe zależą również od wieku dziecka i etapu jego rozwoju. Problemy internalizacyjne inaczej przejawiają się u dzieci pomiędzy 1 i 2 rokiem życia, niż u nastolatków w wieku 13 – 16 lat.

Polecam również stronę fundacji "Twarze depresji", która powstała by walczyć ze stereotypami i zachęcać do leczenia https://twarzedepresji.pl

Moje drzwi są zawsze otwarte a telefon chętnie odbierany, porozmawiajmy.
Zapraszam do współpracy aby usłyszeć dzieci na czas.
Psycholog w SP7
tel. 798-617-079